facebook
Koszulki i s-ka. EKO-kolor-radość!
do kasy suma: 0,00 zł
Newsletter
Zostaw kontakt do siebie, aby otrzymywać oferty specjalne, nowości i ciekawostki z Klubu KaRoKi, max. 2 razy w miesiącu.
Eko The Mountain

Zapraszam do zapoznania się z artykułem o producencie naszej sztandarowej oferty – koszulek The Mountain, przetłumaczonym z ich strony internetowej. Warto wiedzieć dlaczego zachęcam Was do zakupu tych koszulek dla ludzi na TAK! To nie tylko subiektywna pochwała uroku wzorów, które są akceptowalne przez pozytywnie zakręconych (bo jeszcze niektórzy myślą – „a gdzie ja w takiej koszulce pójdę?”, stąd moja… misja – oby takich niezdecydowanych było w Polsce jak najmniej!). To także zachęta do świadomego wyboru towarów produkowanych zgodnie z zasadami ochrony środowiska oraz Fair Trade. Poza tym, kto raz zasmakuje w jakości The Mountain, chętnie wraca po następne koszulki. Z każdym rokiem kolejne kolekcje wzorów zdobywają nowe rzesze fanów – dołącz do nas czym prędzej!;-). Bądź eko!

Katarzyna Kłudka

The Mountain – najbardziej ekologiczna firma w USA produkująca koszulki, właśnie stała się jeszcze bardziej ekologiczna!

Bycie „eko” to nie chwilowy trend i nie przemijająca moda – to wymóg naszych czasów, to świadome spoglądanie w przyszłość. I właśnie z myślą o przyszłości, firma The Mountain uruchomiła linię swoich „zielonych” koszulek. Nie jest to tylko pusty slogan, stworzony by zwiększyć sprzedaż. Jest to w pełni przemyślane działanie.

  • Koszulki The Mountain są produkowane, farbowane i wysyłane w jednym miejscu, co sprawia, że podczas tych wszystkich procesów do atmosfery uwalniane jest o wiele mniej dwutlenku węgla niż w przypadku firm, które swoją produkcję przeniosły za granicę. Dodatkowo pozwala to w krótszym czasie dostarczać gotowy produkt do klientów.
  • Ponad 80% bawełny, z której powstają koszulki The Mountain pozyskuje się w USA. Dzięki temu został ograniczony do minimum transport surowca, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie produkcji dwutlenku węgla uwalnianego przez samochody, pociągi, statki czy samoloty, którymi ten surowiec musiałby być dostarczany. Dzięki 100% zawartości bawełny (nawet w szwach), koszulki The Mountain, prane zgodnie ze wskazaniami - w chłodnej wodzie, na długo pozostają pełne barw. Nie zmieniają także swojego rozmiaru!
  • Wspaniałe, wyraźne i miękkie nadruki? Tak! Dzięki organicznym barwnikom i farbom wodnym, które nie zawierają pochodnych ropy naftowej (jak 99,5% wszystkich barwionych koszulek na rynku).
  • The Mountain może poszczycić się Oeko-Tex 100 Certification – certyfikatem świadczącym, iż wszystkie koszulki figurujące pod tą marką są pozbawione środków szkodliwych dla organizmu. Nasz zasób barwników zawiera ponad 600 kolorów.
  • Szacunek dla środowiska mamy we krwi, stanowi to część zbiorowej świadomości pracowników The Mountain. Uważamy, że Fair Trade (marka uczciwej firmy) zaczyna się w domu, dlatego opiekujemy się naszymi pracownikami i ich rodzinami.

Oczywiście sam produkt, choćby maksymalnie ekologiczny, nie świadczy o świadomości środowiskowej producenta. Dlatego The Mountain w całym toku produkcji stara się być firmą jak najmniej uciążliwą dla środowiska. Zamknięty system obiegu wody technologicznej wykorzystywany do ogrzewania pomieszczeń firmowych, korzystanie z energii słonecznej w celach energetycznych czy wreszcie zwiększanie świadomości ekologicznej pracowników i szereg badań mających na celu opracowywanie technologii bardziej przyjaznych środowisku – to tylko kilka przykładów działań The Mountain.

Jednak nasz najbardziej ambitny projekt właśnie został ukończony i zaczyna tworzyć historię! Mówiono, że nie da się tego zrobić z nieszkodliwych farb, ale my zawsze znajdujemy sposób, żeby niemożliwe stało się możliwe.

Jeffrey Grosner, dyrektor operacyjny The Mountain, wraz z grupą wynalazców i inżynierów zbudował system o nazwie Dye Oxidation System (DOS), który oczyszcza wodę służącą do farbowania bez użycia środków chemicznych. To przedsięwzięcie, które zrealizował Jeff jest niebywałe i jesteśmy mu niezwykle wdzięczni za przejęcie inicjatywy w celu wprowadzenia w życie tego rozwiązania, które korzystnie wpłynie nie tylko na firmę, ale i naszych klientów, sąsiadów oraz środowisko.

Kilka pytań do Jeffa:

1. Co uczyniło The Mountain firmą odnoszącą sukcesy?

The Mountain szczyci się długą historią produkcji koszulek, różniących się od tradycyjnych, którymi zalany jest rynek. Jesteśmy jednolitą firmą zlokalizowaną w Stanach Zjednoczonych. Wszystko, począwszy od projektu, tutaj powstaje. Posiadając na miejscu barwniki i całą infrastrukturę, jesteśmy w stanie wykraczać poza konwencje. Ponadto szczycimy się niezrównaną obsługą klientów i wszystko to sprawia, że The Mountain stało się legendarnym dostawcą koszulek. Naszym celem jest wysłać zamówienie w ciągu 24 godzin.

2. Jakie jest tło ekologiczne Twojej działalności? Co dla Ciebie oznacza prowadzić firmę ekologiczną?

W czasach, kiedy wiele firm próbuje zdefiniować na nowo swoje cele i stać się pro-ekologicznymi, The Mountain może pochwalić się tym, że zawsze działało w duchu ochrony środowiska. Najważniejszym elementem bycia „zielonym” zawsze były materiały używane do produkcji koszulek. Od pierwszego dnia używaliśmy tylko najwyższej jakości naturalnych tkanin. Zaczynamy od białej koszulki ze 100% naturalnej bawełny amerykańskiej. Aby ją zafarbować używamy organicznych barwników, by stworzyć szerokie spektrum kolorów inspirowanych naturą. Kolejny etap to robienie nadruków za pomocą przyjaznego dla środowiska tuszu na bazie wody. Większość firm posiada maszyny na tusz z pochodnych ropy naftowej, który nie tylko, że daje efekt nadruku szorstkiego w dotyku, to - co gorsza - zawiera toksyny. Podczas gdy wielu wytwórców koszulek stara się porzucić zwyczaj używania chemikaliów i przejść na tusze wodne, my jesteśmy już lata świetlne przed nimi. Jesteśmy w dosłownym tego słowa znaczeniu pionierami w stosowaniu tuszy wodnych i doprowadziliśmy do perfekcji tworzenie realistycznych obrazów, co nie jest możliwe do osiągnięcia w przypadku innych drukarek. W moim pojęciu bycie „zielonym” oznacza bycie świadomym swoich wyborów, które mają bezpośredni wpływ na środowisko i przyszłe pokolenia.

3. Jak zaangażowałeś się w The Mountain i dlaczego?

Zacząłem tu pracować w marcu 1993 r. Mój przyjaciel, Michael McGloin, dyrektor ds. projektów, potrzebował kogoś, kto by poprowadził dział nadruków (wtedy dopiero trzymiesięcznego przedsięwzięcia). Znałem Michaela od kilku lat i wiele nas łączyło, zwłaszcza na poziomie twórczego porozumienia. Był on i jest nadal istną kopalnią pomysłów, więc zapragnąłem stać się częścią czegoś, co zbudujemy razem od fundamentów. Zaryzykowałem i ofiarowałem firmie swoje umiejętności.

4. Jeff, co możesz powiedzieć o Oxidation Plant (oczyszczalni), która oczyszcza wodę wykorzystywaną w procesie farbowania? Jak ona działa? Od jak dawna ją macie i jakich zmian spodziewasz się w businessie z nią związanych?

DOS działa w naszym procesie produkcyjnym od 3 stycznia 2011r. System ten oczyszcza wodę wykorzystaną do farbowania, usuwając z niej kolor bez dodawania środków chemicznych. Ponieważ ten proces nie polega na użyciu chemikaliów, jego produktem nie jest martwa woda pozbawiona tlenu. Wręcz przeciwnie, produkt finalny jest wręcz wzbogacony w tlen, co pozwala współdziałać harmonijnie z mikroorganizmami, które używane są w miejscowej oczyszczalni wód.

Obecnie wykorzystywane technologie oczyszczania wód po farbowaniu są całkowicie uzależnione od stosowania środków chemicznych, w rezultacie czego może dojść do zatrucia lokalnych źródeł wody i otrzymania martwej, pozbawionej tlenu wodę. Ponieważ The Mountain jest firmą odpowiedzialną za środowisko, nie zadowoliłem się powszechnymi standardami przemysłowymi i prostymi rozwiązaniami. Poprzez badania i współpracę z istniejącymi dostawcami powstał DOS, którego celem jest oczyszczać, ale bez negatywnych konsekwencji. Dzięki temu chronimy miejscowe źródła wody i środowisko, gdyż nie akceptujemy tradycyjnych metod, których produktem ubocznym jest szlam. Instalując DOS’a The Mountain twierdzi też, że pragnie kontynuować dziedzictwo American Made Manufacturing (produkcji amerykańskiej) w czasach, kiedy inni producenci nadruków odzieżowych przenoszą swoje przedsiębiorstwa za granicę w poszukiwaniu taniej siły roboczej oraz swobodniejszych regulacji prawnych. Pozostanie tu pozwoli nam z kolei o lepsze zadbanie o naszych pracowników i ich rodziny przez wiele najbliższych lat.

5. Co możesz powiedzieć o przyszłych ekologicznych inicjatywach The Mountain?

Lista inicjatyw obecnie w toku:

  • Odzyskiwanie ciepła utajonego – z wody technologicznej do ogrzewania wody i pomieszczeń, z powietrza procesowego do wentylacji pomieszczeń.
  • Odzyskiwanie wody i utworzenie obiegu zamkniętego dla naszego procesu.
  • Wykorzystanie energii słonecznej.

Zapraszamy na zakupy, a potem polecamy stronę firmy KaRoKa na Facebooku 

https://www.facebook.com/KaRoKa.dla.ludzi.na.TAK - dołącz do polskich fanów The Mountain.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl